Misären

Jag ska inte klaga egentligen, det finns dom som har haft det och har det betydligt mycket värre. Men jag är faktiskt lite ledsen, lite slut och lite lite nere. Det spelar ingen roll hur mycket jag än har försökt för att få oss på fötter igen så har jag inte lyckats, jag tvättar handdukar och sängkläder flera gånger i veckan, kokar nappar och spritar handtag, lampknappar och mobiler, jag tvättar mina händer hundra gånger om dagen tills jag blöder på knogarna av uttorkning och trots allt detta så lyckades jag inte hålla mitt minsta hjärta friskt. Det gör bra ont att behöva åka till barnakuten med en 6 veckor gammal bebis och få bekräftat att han har åkt på en ordentligt förkylning och att han dessutom har fått både streptokocker och stafylokocker i några sår så nu går även han på antibiotikakur...


Jag kvävs bokstavligt talat av det här. Jag kvävs av att konstant få avboka precis allt som jag har sett fram emot och sen försöka sitta där och se nöjd ut. Jag KVÄVS av tanken att Loe fyller 2 år imorgon och jag har inte ens hunnit köpa några ordentliga presenter till honom och det lilla jag har till honom insåg jag att jag inte ens hade slagit in. Kroppen och hjärnan hänger inte med längre, hela jag har gått på timeout, bara att gå över till grannens butik och försöka betala med mitt kort som jag använt 3 gånger idag men trots det lyckas glömma vad jag har för kod och slår fel gång på gång tills kortet är spärrat och fortfarande, 4 timmar senare, så minns jag inte vad jag har för kod även om jag haft samma i över 5 år.

Och jag är så sjukligt ledsen över att behöva avboka min fransförlängning imorgon som jag har sett fram emot så himla mycket, eller Loes 2 års kalas på lördag, eller mammamiddagen jag skulle på under lördag kväll... Jag vet att det är såhär att ha barn, ingenting blir som planerat och saker och ting händer, men snälla, låt mig få ha något att se fram emot någon gång så jag får lite energi i all misär här hemma... Men lite sömn på det här gör nog susen också, imorgon blir en bättre dag efter lite sjukhusbesök och bus med Loe, natti.

Allmänt | |
Upp